Polityka jakości
POLITYKA KIEROWNICTWA
Laboratoria realizują swoje zadania statutowe w sposób profesjonalny, bezstronny i niezależny;
Laboratoria zapewniają prowadzenie swojej działalności w sposób bezstronny oraz na bieżąco identyfikują ryzyka w odniesieniu do swojej bezstronności;
Laboratoria zachowują poufność w odniesieniu do wszystkich informacji uzyskanych lub wytworzonych podczas realizacji działalności laboratoryjnej, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo;
Laboratoria efektywnie gospodarują środkami publicznymi;
Laboratoria wdrożyły i utrzymują system zarządzania zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i dokumentów Polskiego Centrum Akredytacji;
System zarządzania jest ciągle monitorowany i doskonalony poprzez systematyczne prowadzenie auditów wewnętrznych i przeglądów systemu zarządzania;
Personel Laboratoriów działa bezstronnie i kompetentnie oraz pracuje zgodnie z systemem zarządzania;
Personel Laboratoriów zna politykę i cele jakościowe oraz jest świadomy swojej roli w ich realizacji;
Laboratoria dokonują przeglądu wszystkich zapytań, ofert i umów, aby spełnić wymagania i oczekiwania Klientów oraz wymagania przepisów prawa;
Laboratoria na życzenie klienta oceniają wyniki badań w odniesieniu do wymagań prawnych z zastosowaniem udokumentowanej zasady podejmowania decyzji, w sposób umożliwiający ocenę badanych obiektów i podejmowanie właściwych działań;
Laboratoria dążą do uzyskiwania informacji zwrotnych od klientów w celu doskonalenia systemu zarządzania oraz swojej działalności w zakresie świadczonych usług;
Laboratoria bezzwłocznie i w sposób obiektywny rozpatrują każdą skargę i reklamację;
Laboratoria dokonują wyboru oraz zakupu usług i wyrobów o jakości zapewniającej zgodność z wymaganiami norm, procedur badawczych i przepisów prawnych;
W przypadku stwierdzenia pracy niezgodnej z wymaganiami lub odstępstwa od polityki i procedur w systemie zarządzania lub działaniach technicznych, Laboratoria podejmują bez zbędnej zwłoki działania korygujące dostosowane do ważności problemu i związanego z nim ryzyka;
Laboratoria identyfikują potrzeby szkoleniowe i zapewniają szkolenia personelu, ukierunkowane na bieżące i przewidywane zadania Laboratoriów oraz gwarantują utrzymanie i doskonalenie kompetencji.